כיצד לעצב את כרטיס הביקור המושלם

אם אתם תוהים במחשבותיכם עד כמה יכול כרטיס ביקור קטן כבר להשפיע על הצלחת העסק שלכם – חשבו שנית.
כרטיסי ביקור מהווים את אחד המרכיבים המשפיעים ביותר על הצלחתו של כל בית עסק, ולוקחים חלק מרכזי ביצירת הרושם הראשוני על לקוחות פוטנציאליים.
לכן, חשוב לעצב את כרטיס הביקור שלכם באופן מושכל ונכון.
כל הטיפים והמידע שחשוב שתדעו רגע לפני שאתם בוחרים לעצמכם כרטיס ביקור – בכתבה הבאה. 

כרטיס ביקור

כרטיס ביקור הוא הפנים של בית העסק, ואחד הדברים הראשונים שמקדמים, רצוי בברכה, כמובן, כל לקוח היוצר עמו קשר ראשוני.
לפיכך, מהווה כרטיס הביקור את אחד המרכיבים החשובים ביצירה וביסוס של קשר בין החברה לקהל הלקוחות הפוטנציאליים שלה.
בנוסף, משפיע כרטיס הביקור באופן מרחיק לכת על הרושם הראשוני שנוצר אצל כל לקוח פוטנציאלי הנחשף אליו.
מכיוון שכמו בחיים גם בעסקים – אין הזדמנות שניה לרושם הראשוני, חשוב שכרטיס הביקור יהיה תמציתי קליט, אטרקטיבי.
הכרטיס אמור להציג את ערכי החברה, יתרונותיה והלך הרוח שלה עבור הלקוח.
מובן שההיבטים העיצוביים של כרטיס הביקור מתווספים לעצם ציון פרטי ההתקשרות החשובים על גביו.
לרבות שמה של החברה ושמכם שלכם, תואר או תפקיד, מספר טלפון קווי ו/או נייד, וכתובות הדואר האלקטרוני, אתר הבית והרשתות החברתיות דרכן ניתן לפנות אליכם.

כוס תה עם כרטיסי ביקור

צורת הכרטיס

צורת הכרטיס מהווה חלק משמעותי בנראות הכללית שלו ובמה שהוא משדר.
כך, כרטיס ביקור סולידי, השומר על הצורה המקובלת והסטנדרטית, עשוי להתאים לייצוגם של עסקים שמעוניינים לשדר סולידיות ומקצועיות ללא רבב, כדוגמת רופאים, עורכי דין או יועצי מס.
ראוי לציין שהגודל הסטנדרטי המקובל לכרטיס ביקור עומד על 4.5 על 8.5 ס"מ, בצורה מאונכת או אופקית.
לעומת זאת, עסקים שנוגעים למקצועות העיצוב והאומנות,עשויים לקדם את עצמם טוב יותר עם כרטיס ביקור שצורתו יוצאת דופן ומיוחדת.
כך יוכלו להבליט  את ערכי היצירתיות והמקוריות של חברתם.
לפעמים די בכרטיס ביקור שגודלו בלתי סטנדרטי או ששוליו מעוטרים במקוריות, על מנת להעביר תחושה של חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה.

 בחירת הצבעים

הצבעים בהם ייעשה שימוש בעיצובו של כרטיס הביקור שלכם, ישפיעו רבות על האווירה שהוא מעביר והמסרים השיווקיים שביכולתו להחדיר לתודעת הלקוחות הפוטנציאליים.
חשוב להדגיש, שצבעים מתקשרים עם בני האדם שנחשפים אליהם ברמה התת מודעת, ולכן הם מהווים כלי נפלא לעיצוב דעת הקהל בכל מדיה פרסומית, ובהחלט גם בכרטיס הביקור.
כך למשל, לבן ישדר ניקיון, סולידיות ומקצועיות, צבע צהוב יעורר תחושת ערנות, חברותיות ופתיחות, כחול – להקניית אווירה בטוחה והכוונה יציבה, וירוק – לערכים של ריפוי, חיבור לטבע ואקולוגיה.
מובן, שכרטיס הביקור שלכם לא חייב לשאת צבע יחיד, ויש מקום גם לשילובי צבעים, כשגווני פסטל משפיעים באופן מרגיע ועשויים להתאים למותגי ילדים, למשל.
לעומת זאת, אדום וגוונים עזים או זוהרים – מושכים תשומת לב אך עלולים גם ליצור רתיעה, וניתנים לשילוב במותגי ספורט אקסטרים ומוצרים לנוער, לדוגמא.

צבעים

עיצוב הלוגו

לוגו הנו סימן גרפי אחד, ברור וקליט, שמייצג את ערכי החברה שלכם ואופייה.
לוגו נכון הוא תנאי חשוב להצלחה עסקית, ולכן בתהליך עיצובו של כרטיס הביקור שלכם, רצוי מאוד לבחור את הלוגו הנכון, אם אין לכם עוד אחד כזה.
הלוגו שלכם צריך להיות קל לזכירה, פשוט מבחינה עיצובית, וכן לייצג קשר אסוציאטיבי בין ערכי החברה והאווירה שאתם רוצים להשרות לבין צורתו וגווניו.
זה יכול להיות סמל או ציור, סימן גרפי או צילום, עם או ללא כיתוב – העיקר שיהיה ברור, קליט ושיעורר את התחושות והקונוטציות הנכונות, אליהן אתם מכוונים.

מידע ופרטים שצריכים להופיע על גבי כרטיס הביקור

כרטיס הביקור שלכם חייב לכלול, כמובן, את פרטי ההתקשרות עמכם, לרבות שמה של החברה ושמכם שלכם, תואר או תפקיד, מספר טלפון קווי ו/או נייד ופקס, וכתובות הדואר האלקטרוני, אתר הבית והרשתות החברתיות דרכן ניתן לפנות אליכם.
מומלץ בהחלט גם לציין את כתובתו של בית העסק, שעות פתיחה ודרכי הגעה.
חשוב שפרטי התקשרות אלו יופיעו בגודל פונט שיהיה גדול דיו על מנת להיקרא בבהירות גם על ידי כבדי ראייה או לקוחות מבוגרים, ומנגד שיהיה מספיק קטן כדי שכל הכיתוב הנחוץ ייכנס באופן מרווח בכרטיס.
בנוסף, יש לשים לב לכך שפרטי ההתקשרות יופיעו בקונטרסט לרקע, על מנת שלא ייווצר מצב בו הם בלתי קריאים.

סוגי נייר ושיטות הדפסה

הנייר הסטנדרטי להדפסתם של כרטיסי ביקור הנו דף כרומו במשקל 300 גרם.
לא מומלץ להדפיס כרטיסי ביקור על נייר קל יותר במשקלו, שכן זה עלול ליצור רושם זול ובלתי איכותי, שישליך עלך תדמית העסק שלכם.
במידה ויש באפשרותכם להשקיע משאבים רבים יותר בכרטיס הביקור, קיימות אפשרויות נפלאות שיסייעו לכם לבלוט ביחס למתחרים, ולייצר רושם מקורי וייחודי.
אלו כוללות שימוש בנייר ממוחזר להדפסת כרטיסי הביקור, בחירה בדף בעל מרקם ייחודי, שדרוגו של הכרטיס באמצעות למינציה שמשרה רושם מקצועי יותר, בכל הכרטיס או באזור אחד בו (על גבי הלוגו, למשל).
אפשרות נוספת ומעניינת היא שימוש בנייר בעל צבע מקורי, לדוגמא – כרטיס ביקור מוזהב עדין ליצירת רושם יוקרתי.
דוגמאות לכרטיסי ביקור

 6 הטיפים המנצחים לכרטיס ביקור מעולה

 מיתוג: כרטיס ביקור שישרת אתכם על הצד הטוב ביותר, ייראה מבחינה ויזואלית דומה או שישתלב בהרמוניה טבעית עם שאר מוצרי החברה ופריטי הציוד שלה.
על ידי התאמת הסגנון שכרטיס הביקור משדר לאווירה בבית העסק עצמו ובקווי העיצוב של מוצריו, יוצרים מיתוג, המאפשר לכל מרכיבי החברה 'לדבר באותה השפה', וצורב את ערכי הארגון בתודעה הציבורית.
הדפסה דו-צדדית: הדפסה דו-צדדית על גבי כרטיס ביקור מאפשרת אלמנט של הפתעה כשלקוח פוטנציאלי הופך את הצד.
על גבי הצד השני ניתן, לדוגמא, לשלב כיתוב באנגלית – וכך להפוך את כרטיס הביקור שלכם לכזה שמסביר פנים גם ללקוחות בינלאומיים.
אפשרות נוספת היא לחלק את המידע בין שני צדי כרטיס הביקור, כדי להימנע מהעמסת יתר של פרטים, ועם זאת להעביר את מלוא המידע החשוב.
ארגון נכון של המידע: כרטיס ביקור חייב להיות ברור ובהיר מבחינת אופן העברת המידע המופיע על גביו.
לכן, יש להפריד בין מידע בשפות שונות כך שלא יופיע על אותו צד בכרטיס, להקפיד על פונט ברור, בצבעים מובחנים ושונים מגוון הרקע, וכן לשמור על תמצות בניסוח.
קומפוזיציה: ארגון נכון של פרטי ההתקשרות, הכיתוב השיווקי והסמלים או הסימנים הגרפיים על גבי כרטיס הביקור שלכם, יבטיח נראות אטרקטיבית ונעימה לעין.
היות ומדובר בכרטיס קטן, אחרי הכל, ניתן בהחלט ליצור צורות שנחתכות בשולי הכרטיס, ויוצרות תחושה של איור גדול יותר הנמשך על מעבר לגבולות הדף.
בנוסף, ניתן לשלב גרפיקה מעניינת שמתמשכת מצד אחד של הכרטיס לצדו השני.
הכלילו את מרב פרטי הקשר הנגישים כדי לייצר תחושת יציבות עסקית: מספר טלפון קווי מייצר רושם יציב יותר מאשר הנייד בלבד, כתובתו של בית העסק מבטיחה ללקוח שלא מדובר בחברת קש, ואילו מספר הפקס מוסיף לרצינותה של התדמית שלכם.
הפגינו התחשבות בלקוחות: ציון שעות הפתיחה של בית העסק, הנחיות או מפת הגעה וכל מידע אחר שיכול לשרת את הלקוחות ולהנגיש עבורם את ההתקשרות לבית העסק – מקל על התנהלותם ומשדר רושם מתחשב ושירותי.

ליצירת קשר מלאו פרטיכם
מעוניין בהזמנת כמויות גדולות? במידפס מגיעות לך הנחות מיוחדות!
Free WordPress Themes, Free Android Games